Powered by Smartsupp

Nowe godziny otwarcia sklepu stacjonarnego: pon-pt 9-17, sobota 10-14

Potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z nami!

Telefon:
713438956

Email:
sklep@fotoamigo.pl

Do darmowej dostawy: 990,00 zł

do kasy suma: 0,00 zł
Wypożyczalnia - FAQ

Wypożyczalnia - odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania (FAQ)

 

1. Czy za wypożyczenie sprzętu pobierana jest kaucja i ile ona wynosi?

Tak, za przekazany w wypożyczenie zwykle pobieramy kaucję - zwłaszcza w przypadku aparatów i obiektywów oraz zestawów aparat+obiektyw. Orientacyjnie jest to 20-30% wartości sprzętu.

2. Czy mogę wypożyczyć sprzęt bez kaucji?

Przy pierwszym wypożyczeniu zawsze pobieramy kaucję. Jeśli natomiast Klient ma już u nas dłuższą historię wypożyczeń, kaucja może być zmniejszona lub nie pobrana w ogóle.

3. Jak jest liczona doba wypożyczenia?

Najprościej wyjaśnić to na przykładzie:

- jeśli odbierasz sprzęt w poniedziałek i zwracasz we wtorek, płacisz jak za jedną dobę, niezależnie od godziny odebrania i zwrotu sprzętu (na marginesie - to odróżnia nas od konkurencyjnych wypożyczalni, które często liczą taki okres jak dwie doby).

- jeśli odbierasz sprzęt w sobotę a oddajesz w poniedziałek, płacisz jak za dwie doby (stawka wymieniona w środkowej kolumnie na stronie WYPOŻYCZALNIA).

Podobnie będzie np. w przypadku wypożyczenia od wtorku do czwartku.

- jeśli odbierasz sprzęt w piątek a oddajesz w poniedziałek, płacisz jak za weekend. Podobnie zapłacisz za wypożyczenie np. od poniedziałku do czwartku.

 

4. Potrzebuję wypożyczyć sprzęt, ale będę go używać tylko przez dwie godziny. Jaka jest wtedy opłata?

Nie wnikamy jaki będzie czas faktycznego użytkowania sprzętu - jeśli wypożyczasz go na jedną dobę, to płacisz za jedną dobę. Podobnie jak w przypadku wypożyczenia auta z wypożyczalni - liczony jest cały okres wypożyczenia, a nie tylko kiedy auto jedzie ;-)

 

5. Potrzebuję sprzęt tylko na niedzielę. Co w takim przypadku?

Możesz go odebrać w sobotę w godzinach 10-14 i zwrócić w poniedziałek w godzinach 9-17. Nie wydajemy sprzętu w niedzielę i nie odbieramy go w niedzielę.

 

6. Nie znam się na sprzęcie, ale wiem co potrzebuję zrobić. Czy mogę liczyć na waszą poradę?

Jak najbardziej możemy doradzić jaki sprzęt dobrać do Twojej pracy. Porada nie obejmuje jednak szkolenia z obsługi sprzętu ani demonstrowaniu wszystkich jego możliwych ustawień. Przykładowo, prośby "ustawcie mi aparat aby robił ładne zdjęcia" nie spełnimy :-)

 

7. Wypożyczyłem sprzęt, ale go nie użyłem (albo moje zlecenie zostało odwołane). Czy mogę liczyć na zmniejszenie lub anulowanie opłaty za wypożyczenie?

 Wypożyczalnia Fotoamigo nie odpowiada za to czy sprzęt został w ogóle wykorzystany. Nie ma więc możliwości zmniejszenia lub anulowania opłaty za wypożyczenie.

8. Sprzęt uległ uszkodzeniu podczas wypożyczenia. Do jakiej wartości odpowiadam za sprzęt?

W każdej umowie zapisujemy wartość odtworzeniową wypożyczanego sprzętu, czyli maksymalną kwotę odpowiedzialności Najemcy. W przypadku uszkodzeń mechanicznych po zwrocie sprzętu zatrzymujemy pobraną kaucję do chwili wyceny uszkodzeń przez autoryzowany serwis danego producenta i po otrzymaniu takiej wyceny odliczamy ją kaucji. Jeśli wycena przewyższa kwotę kaucji, Najemca jest zobowiązany dopłacić różnicę.

9. Czy mogę u Was wypożyczyć sprzęt z wysyłką?

Tak, jest to możliwe. Pamiętaj jednak, że oznacza to przynajmniej dwa dni wypożyczenia więcej (czas potrzebny na wysyłkę sprzętu do Ciebie a następnie zlecenie wysyłki powrotnej którą też możemy zorganizować). Za takie wypożyczenie obowiązuje co najmniej stawka weekendowa.

 

10. Potrzebuję sprzętu tylko na kilka godzin i zwrócę go tego samego dnia, ile zapłacę?

W takim przypadku zapłacisz zwykłą stawkę dzienną.

 

Jeśli masz pytanie na które nie znalazłeś odpowiedzi powyżej, skontaktuj się z nami.

 

 

Rental - Answers to Frequently Asked Questions (FAQ)

1. Is there a deposit for equipment rentals, and how much is it?

Yes, we usually charge a deposit for rentals—especially for cameras and lenses, and camera+lens sets. Approximately, it's 20-30% of the equipment's value.

2. Can I rent equipment without a deposit?

We always charge a deposit for the first rental. However, if the client has a long rental history with us, the deposit may be reduced or not charged at all.

3. How is a rental day calculated?

The easiest way to explain this is with an example:

- If you pick up the equipment on Monday and return it on Tuesday, you pay for one day, regardless of the time of pickup and return (incidentally, this distinguishes us from competitive rental companies, which often charge a two-day period).

- If you pick up the equipment on Saturday and return it on Monday, you pay for two days (the rate is listed in the middle column on the RENTAL page).

The same applies, for example, to rentals from Tuesday to Thursday.

- If you pick up the equipment on Friday and return it on Monday, you pay for the weekend.

4. I need to rent equipment, but I'll only use it for two hours. What's the fee?

We don't specify how long the equipment will actually be used - if you rent it for one day, you pay for one day. Just like renting a car from a rental company - the entire rental period is counted, not just when the car is being driven ;-)

5. I only need the equipment for Sunday. What happens then?

You can pick it up on Saturday between 10:00 a.m. and 2:00 p.m. and return it on Monday between 9:00 a.m. and 5:00 p.m. We don't deliver equipment on Sundays and we don't pick it up on Sundays.

6. I don't know anything about equipment, but I know what I need to do. Can I get some advice?

We can certainly advise you on the best equipment for your project. However, this advice does not include training in how to use the equipment or demonstrating all its possible settings. For example, we will not fulfill requests like "set up my camera so it takes nice photos." :-)

7. I rented equipment but didn't use it (or my event was canceled). Can I expect a reduction or cancellation of the rental fee?

Fotoamigo is not responsible for whether the equipment was used at all. Therefore, it is not possible to reduce or cancel the rental fee.

8. The equipment was damaged during the rental. How much am I responsible for the equipment?

Every contract specifies the replacement value of the rented equipment, which is the maximum amount of the Renter's liability. In the case of mechanical damage, upon return of the equipment, we retain the deposit until the damage is assessed by an authorized service center of the manufacturer, and after receiving such an assessment, we deduct it from the deposit. If the assessment exceeds the deposit amount, the Renter is obligated to pay the balance.

 

9. Can I rent equipment with shipping?

Yes, it's possible. However, please note that this means at least two more days of rental (the time it takes to ship the equipment to you and then arrange return shipping, which we can also arrange). At least the weekend rate applies for this type of rental.

10. I only need the equipment for a few hours and will return it the same day. How much will I pay?

In this case, you will pay the regular daily rate.

 

If you have a question that is not answered above, please contact us.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium